În conformitate cu Legea R.Moldova nr.246/2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală, Hotărîrea Guvernului R.Moldova nr.484/2019 pentru aprobarea unor acte normative privind punerea în aplicare a Legii nr.246/2017 cu privire la întreprinderea de stat și întreprinderea municipală; în baza Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator al Întreprinderii Municipale Cahul ,,Piața Centrală”, aprobat prin Decizia Consiliului Municipal Cahul nr.2/2(12/2) din 19.03.2021 ,,Cu privire la aprobarea Statutului Întreprinderii Municipale Cahul ,,Piața Centrală” și a Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator al Întreprinderii Municipale Gospodăria Cahul ,,Piața Centrală” și a Deciziei Consiliului Municipal Cahul nr.3/12(15/12) din 13.03.2025 ,,Cu privire la modificarea Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator al Întreprinderii Municipale Cahul ,,Piața Centrală”, aprobat prin decizia Consiliului municipal Cahul nr.2/2(12/2) din 19.03.2021”.
Sediul Întreprinderii: municipiul Cahul, str.31 August, nr.13g.
Genul de activitate al ÎM Cahul ,,Piața Centrală”: prestarea serviciilor cu plată agenților economici și persoanelor fizice pentru vînzarea, păstrarea produselor agroalimentare și mărfurilor de larg consum.
Cerințe față de candidat
- Candidatul la funcția de administrator al ÎM Cahul ,,Piața Centrală” va întruni următoarele cerințe:
- Cunoaște limba română;
- Deţine studii superioare sau echivalentul lor;
- A activat în funcții de conducere cel puțin 4 ani;
- Nu a împlinit vîrsta necesară obțineriii dreptului la pensie pentru limită de vîrstă;
- Nu are antecedente penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- Nu este privat/ă de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie;
- Nu este condamnată, prin hotărîre definitivă și irevocabilă a instanței de judecată, pentru infracțiuni de corupție, care cade sub incompatibilitățile și restricțiile prevăzute la art.16-21 din Legea nr.133/2016 privind declararea averii și a intereselor personale.
Atribuții
- conduce activitatea şi asigură funcţionarea eficientă a întreprinderii municipale;
- reprezintă interesele întreprinderii în relaţiile cu persoanele fizice şi juridice, cu autorităţile publice, cu organele de drept și acordă astfel de împuterniciri altor reprezentanţi ai întreprinderii;
- asigură executarea deciziilor fondatorului şi ale consiliului de administraţie al întreprinderii municipale;
- asigură efectuarea auditului situaţiilor financiare anuale şi încheie contractul de audit cu entitatea de audit, selectată de consiliul de administraţie;
- prezintă consiliului de administraţie informaţia despre rezultatele controalelor efectuate de organele abilitate, inclusiv deficiențele depistate, precum şi planul de acţiuni privind corectarea abaterilor și înlăturarea deficiențelor identificate;
- prezintă trimestrial consiliului de administraţie darea de seamă privind rezultatele activităţii întreprinderii municipale;
- prezintă fondatorului şi consiliului de administraţie darea de seamă anuală cu privire la rezultatele activităţii economico-financiare a întreprinderii municipale, raportul comisiei de cenzori şi raportul auditorului;
- prezintă consiliului de administraţie proiectul devizului de venituri şi cheltuieli ale întreprinderii, proiectul statelor de personal pentru anul următor celui gestionar;
- prezintă spre coordonare consiliului de administraţie propuneri de repartizare a profitului net anual al întreprinderii municipale;
- încheie contracte, eliberează procuri, deschide conturi în bănci, angajează personalul întreprinderii municipale;
- asigură elaborarea planului de afaceri şi îl prezintă spre aprobare fondatorului;
- asigură integritatea, folosirea eficientă şi dezvoltarea bunurilor întreprinderii;
- aprobă, după coordonarea cu fondatorul, nomenclatorul şi tarifele la serviciile prestate, cu excepţia celor stabilite de actele normative în vigoare;
- îndeplinește alte atribuții conferite de lege și de Statutul Întreprinderii.
Termen de contractare
Administratorul întreprinderii municipale se numește pe un termen de 5 ani, conform legislației în vigoare.
Lista documentelor necesare pentru participare la concurs
- Persoanele interesate pentru ocuparea funcţiei de administrator al ÎM Cahul ,,Piața Centrală”, pot depune personal sau prin reprezentant, prin poştă sau prin e-mail (cu condiția că candidații vor prezenta în ziua concursului toate actele în original pentru autentificare), cerere de participare la concurs și dosarul complet care să conțină următoarele documente:
- Scrisoarea de motivare și viziunea privind eficientizarea activității economico-financiare a Întreprinderii;
- curriculum Vitae (CV);
- copia buletinului de identitate;
- copia diplomei de studii;
- referințe profesionale (nu mai puțin de 2);
- cazier judiciar;
- declarația privind evaluarea competenței și adecvării persoanei înaintate în funcția de administrator al Întreprinderii, conform anexei nr.4 la Regulamentul privind organizarea şi desfăşurarea concursului pentru ocuparea funcţiei de administrator al Întreprinderii Municipale Cahul ,,Piața Centrală”(se anexează).
- copiile certificatelor care atestă absolvirea cursurilor de perfecționare/ specialitate.
Notă: Copiile documentelor prezentate în dosarul de concurs se certifică de către candidat, pe propria răspundere, sau se prezintă împreună cu documentele originale pentru a verifica veridicitatea lor.
Dosarul candidatului se va prezenta într-un singur exemplar. Fiecare filă se numerotează, iar numărul total de file se vor consemna în cuprins. Cuprinsul va fi în două exemplare, un exemplar se restituie sub semnătură persoanei care a depus dosarul.
Data limită la care poate fi depus Dosarul de concurs:
30.05.2025, ora 16.30
Locul depunerii dosarului:
Depunerea Dosarului de participare la concurs va fi la Ghișeul Unic al Primăriei municipiului Cahul, etajul I.
Persoana de contact:
Bînzari Natalia, specialistă principală (serviciul resurse umane),
Primăria municipiului Cahul, biroul 314.
Telefon de contact: 0-299-2-36-55;
e-mail:
Adresa poştală: R.Moldova, MD 3909,
municipiul Cahul, Piaţa Independenţei nr.6
Bibliografia Concursului:
- Constituția Republicii Moldova;
- Legea nr.246/2017, cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală;
- Hotărîrea Guvernului R.Moldova nr.484/2019, pentru aprobarea unor acte normative privind punerea în aplicare a Legii nr.246/2017 cu privire la întreprinderea de stat şi întreprinderea municipală;
- Hotărîrea Guvernului R.Moldova nr.743/2002 ,,Cu privire la salarizarea angajaţilor din unităţile cu autonomie financiară";
- Legea nr.148/2023 privind accesul la informațiile de interes publicul la informație;
- Legea nr.133/2016 cu privire la declararea averii şi intereselor personale;
- Legea nr.436/2006 privind administrația publică locală;
- Legea nr.435/2006 privind descentralizarea administrativă;
- Legea nr.231/2010 cu privire la comerţul interior;
- Codul Fiscal al R.M (Titlul VI - Taxe locale);
- Legea nr.105/2003, privind protecția consumatorilor;
- Legea nr.93/1998 cu privire la patenta de întreprinzător;
- Hotărîrea Guvernului nr.206/2023 cu privire la aprobarea regulamentelor și a regulilor din comerțul interior și abrogarea unor hotărâri ale Guvernului;
Concursul pentru ocuparea funcției de administrator al Întreprinderii Municipale Cahul „Piaţa Centrală", va fi desfăşurat în conformitate cu Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcției respective.