1. Scopul general al funcţiei: realizarea atribuţiilor autorităţii publice locale în prevenirea şi depistarea contravenţiilor administrative şi aplicarea competenţelor primăriei municipiului Cahul în calitate de agent constatator prin punerea în aplicare a art.42310 din Legea nr.218/24-10-2008 (Codul Contravenţional al R.Moldova).
2. Sarcini de bază:
- Organizarea şi realizarea controlului asupra respectării prevederilor actelor normative pentru prevenirea şi depistarea contravenţiilor administrative prevăzute în Codul contravenţional în teritoriul municipiului Cahul;
- Depistarea, calificarea contravenţiilor administrative şi perfectarea proceselor-verbale ce ţin de competenţa administraţiei publice locale şi remiterea lor comisiei administrative pe lîngă Primăria municipiului Cahul;
- Depistarea, calificarea şi perfectarea proceselor-verbale ale contravenţiilor administrative şi remiterea lor spre examinare Instanţei de judecată prevăzute;
- Prezintarea intereselor Primăriei municipiului Cahul în diferite instanţe la examinarea materialelor pentru contravenţiile administrative prevăzute de Codul Contravenţional;
- Evidența executării deciziilor aprobate pentru săvîrşirea contravenienţilor în sfera de competenţă;
- Asigurarea executării în termen a actelor legislative şi normative în sfera de competenţă;
- Efectuarea analizelor, întocmirea rapoartelor referitor la contravenţiile administrative cu propuneri pentru luarea măsurilor preventive şi măsurilor pentru îmbunătăţirea disciplinei administrative, activităţii structurilor antrenate şi a persoanelor responsabile;
- Participarea la şedinţele comisiei administrative în calitate de agent constatator.
3. Condiţii de bază:
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română (scris şi vorbit);
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt(ă), din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
- are studii necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituit(ă) dintr-o funcţie publică, sau nu a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privat(ă) de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
4. Cerinţe specifice:
Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente preferenţial în domeniul jurisprudenţei si/sau administraţiei publice ;
Studiile de masterat sau alte calificări superioare în domeniile relevante constituie un avantaj.
Experienţă profesională: minimum 1 an de activitate în domeniul de specialitate.
5. Cunoştinţe:
- cunoaşterea legislaţiei în vigoare;
- cunoaşterea ordinii de organizare şi funcţionare a autorităţilor administraţiei publice;
- cunoaşterea legilor şi actelor normative de care se conduc în activitatea sa subdiviziunile şi specialiştii primăriei;
- abilităţi de utilizare a calculatorului: Word, internet, alte programe accesibile pentru activitate;
- cunoaşterea limbilor în corespundere cu cerinţele Legii cu privire la funcţionarea limbilor.
6. Abilităţi:
organizatorice, de administrare, de comunicare, de consultare, de lucru cu documentele şi informaţia, analiză şi sinteză, aplanarea situaţiior de conflict, lucru în echipă, utilizarea tehnicii de birou.
7. Atitudini/comportamente:
responsabilitate, diplomaţie, disciplină, punctualitate, spirit de iniţiativă, respect faţă de oameni, aspiraţie de creştere profesională.
8. Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail dosarul, care va conţine:
a) formularul de participare;
b) copia buletinului de identitate
c) copiile documentelor de studii şi certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi de specialitate;
d) carnetul de muncă/extras din cont-eliberat de CTAS;
e) certificatul medical;
f) cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere.
9. Data limită la care poate fi depus Dosarul: 31.01.2024
Persoana de contact: Bînzari Natalia, specialistă principală, Primăria municipiului Cahul, biroul 314.
Telefon de contact: 0-299-2-36-55;
e-mail:
Adresa poştală: R.Moldova, MD 3909, municipiul Cahul, Piaţa Independenţei nr.6
10. Bibliografia concursului:
- Constituţia Republicii Moldova;
- Legea nr.436/2006, privind administraţia publică locală;
- Legea nr.239/2008 privind transparenţa în procesul decizional;
- Legea nr.982/2000 privind accesul la informație;
- Legea nr.82/2017 integrității;
- Legea nr.25/ 2008 privind Codul de conduită a funcţionarului public;
- Legea nr.231/2010 cu privire la comerțul interior;
- Codul administrativ al R.Moldova
- Codul Contravențional al R.Moldova