1. Scopul general al funcţiei: contribuirea la eficientizarea autorității publice prin aplicarea uniformă a legislației în vigoare și asistența primarului în realizarea scopului și atribuțiilor administrației publice locale.
2. Sarcini de bază:
- Asigurarea asistenței juridice în vederea aplicării uniforme a legislației;
- Avizarea juridică pentru legalitatea actelor emise de către primărie;
- Asigurarea asistenței juridice pe toate cauzele în instanţele de judecată;
- Acordarea asistenței juridice pe chestiunile ce țin de competența APL, funcționarilor și serviciilor publice subordonate;
- Reprezentarea intereselor Consiliului municipal și Primăriei municipiului Cahul în instanțele judiciare, organelor de stat, relațiile cu persoanele fizice și juridice;
- Asigurarea executării în termen a actelor legislative şi normative în sfera de competenţă;
3. Condiţii de bază
- deţine cetăţenia Republicii Moldova;
- posedă limba română (scris şi vorbit);
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- este apt(ă), din punct de vedere al stării sănătăţii, pentru exercitarea funcţiei, conform certificatului medical eliberat de instituţia medicală abilitată;
- are studii necesare prevăzute pentru funcţia publică respectivă;
- în ultimii 5 ani nu a fost destituit(ă) dintr-o funcţie publică, sau nu a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare;
- lipsa antecedentelor penale nestinse pentru infracţiuni săvîrşite cu intenţie;
- nu este privat(ă) de dreptul de a ocupa anumite funcţii sau de a exercita o anumită activitate, ca pedeapsă de bază sau complementară, ca urmare a sentinţei judecătoreşti definitive prin care s-a dispus această interdicţie.
4. Cerinţe specifice:
- Studii: Superioare, de licenţă sau echivalente preferenţial în domeniul jurisprudenţei si/sau administraţiei publice ;
- Studiile de masterat sau alte calificări superioare în domeniile relevante constituie un avantaj.
- Experienţă profesională: minimum 1 an de activitate în domeniul de specialitate.
5. Cunoştinţe:
- cunoaşterea legislaţiei în vigoare;
- cunoaşterea ordinii de organizare şi funcţionare a autorităţilor administraţiei publice;
- cunoaşterea legilor şi actelor normative de care se conduc în activitatea sa subdiviziunile şi specialiştii primăriei;
- abilităţi de utilizare a calculatorului: Word, internet, alte programe accesibile pentru activitate;
- cunoaşterea limbilor în corespundere cu cerinţele Legii cu privire la funcţionarea limbilor.
6. Abilităţi:
- organizatorice, de administrare, de comunicare, de consultare, de lucru cu documentele şi informaţia, analiză şi sinteză, aplanarea situaţiior de conflict, lucru în echipă, utilizarea tehnicii de birou.
7. Atitudini/comportamente:
- responsabilitate, diplomaţie, disciplină, punctualitate, spirit de iniţiativă, respect faţă de oameni, aspiraţie de creştere profesională.
8. Persoanele interesate pot depune personal/prin poştă/prin e-mail dosarul, care va conţine:
a) formularul de participare;
b) copia buletinului de identitate
c) copiile documentelor de studii şi certificatelor de absolvire a cursurilor de perfecţionare profesională şi de specialitate;
d) carnetul de muncă/extras din cont-eliberat de CTAS;
e) certificatul medical;
f) cazierul judiciar sau declarația pe propria răspundere.
9. Data limită la care poate fi depus Dosarul: 11.03.2024
Persoana de contact: Bînzari Natalia, specialistă principală, Primăria municipiului Cahul, biroul 314.
Telefon de contact: 0-299-2-36-55;
e-mail:
Adresa poştală: R.Moldova, MD 3909, municipiul Cahul, Piaţa Independenţei nr.6